Skip to main content

Meso White Therapy Rawatan Popular Dan Berkesan Bagi Mencerahkan Kulit di Dermedics






Sebelum ini saya sempat menghadiri majlis pelancaran pembukaan Dermedics di USJ Taipan, Subang Jaya. Jarang menitik beratkan soal kecantikan, penjagaan kulit muka dan sebagainya, berada di sini merupakan sesuatu yang baru bagi saya dan banyak perkara baru telah saya pelajari.



Sejujurnya saya tidak pernah dengar dan tidak pernah ambil tahu tentang rawatan Meso White Therapy yang merupakan rawatan popular, selamat dan berkesan bagi mencerahkan kulit di Dermedics. Ramai yang menggilai rawatan seperti ini bagi mendapatkan kulit yang cerah dan halus dalam masa yang singkat. Apatah lagi ingredient pada serum Meso White adalah dari punca yang organik dan selamat buat semua jenis peringkat usia.



Disebabkan kepopularannya, produk keluaran Dermedics ini juga seringkali ditiru oleh produk-produk keluaran China , korea dan lain-lain yang menawarkan harga yang sangat murah bagi Meso White Theraphy. Kebiasaan bagi rawatan Meso white therapy ni akan memakan kos dan perbelanjaan sebanyak rm800++, tetapi jika rawatan itu adalah RM100 kebawah, jelas sekali ia adalah tiruan dan tidak selamat pada pengguna. Ya, apa yang membuatkan saya terkejut kerana side effect fake product ini sangat memberi kesan yang tidak selamat kepada pengguna.



Cara Membezakan Meso White Serum Asli Dengan Tiruan


Antara ilmu baru yang saya pelajari dan ingin saya kongsikan kepada pembaca adalah bagaimana membezakan serum meso white tiruan dengan yang asli. Terutama jika anda ingin membeli sendiri serum ini. Selain itu kepada yang mendapatkan rawatan Meso white, still kena berhati-hati juga. Perhatikan serum yang digunakan adakah sama seperti yang akan saya kongsikan ini.



  • PERTAMA : Perhatikan dari segi kotak dan packaging nya. Kebiasaan yang original adalah seperti di bawah, pada gambar bernombor satu, iaitu ada tulisan 'Original' pada kotak.

  • Rujuk Nombor seperti di bawah untuk Description muka depan kotak serum Meso White:
  • 1) ORIGINAL : Mempunyai tulisan "ORIGINAL " di muka hadapan kotak. Namun, tetap dikhuatiri akan ditiru juga designnya.
  • 2) FAKE PRODUCT dari China : Fake product , kotaknya kosong di bahagian hadapan
  • 3) FAKE PRODUCT dari China : Ada seal sticker di sebelah kiri bawah , seolah-olah ia adalah original
  • 4) FAKE PRODUCT dari Korea : Juga mempunyai seal sticker di sebelah kiri bawah , seolah-olah ia adalah orginal.




  • KEDUA : Kepekatan Serum adalah berbeza. Cuba perhatikan seperti gambar di bawah. Serum fake yang dicipta menggunakan foundation mempunyai kepekatan yang berbeza dengan yang original. Dan cuba perhatikan, kebanyakan fake serum adalah berbuih. Manakala yang original tidak berbuih.



  • KETIGA : Serum tidak berbuih. Yup seperti yang disebutkan di atas, serum yang original tidak berbuih. Manakala yang fake akan berbuih




  • KEEMPAT : Dibelakang Kotak juga berbeza. Rupa belakang kotak juga sangat berbeza. 


  • 1) ORIGINAL :Kotak bernombor satu seperti di atas merupakan yang original. Mempunyai logo ori dan pelekat menandakan keaslian dan kualiti produk juga di tampal di belakang.
  • 2) FAKE : Tiada perkataan original berhighlight merah di belakang kotak. Fake dan tidak ori. huhu. Memang sebijik mereka tiru rupa kotak asal. Siap ada seal sticker yang melambangkan keaslian serum tersebut konon. Tetapi palsu.
  • 3) dan 4) FAKE : Juga tiada perkataan "Original" berhighlight merah di belakang kotak dan seal tiruannya adalah seperti gambar di atas.


Pada customer yang tidak tahu, memang sangat sukar untuk membezakan. Apatah lagi produk tiruannya terlalu banyak. If ada offer murah untuk Meso White treatment ni iaitu semurah RM100++, memang kena kaji betul serum jenis apa yang mereka gunakan. 


Bukan apa, sebabnya kebanyakan  serum tiruan ini sangat memberi kesan negatif kepada pengguna dan side effect yang tidak sepatutnya. huhue. So, berhati-hatilah pengguna dekat luar sana. Benda mahal if jadi murah tiba-tiba kena kaji betul-betul apa sebabnya. Apapun moga perkongsian ini bermanfaat! Okay thank you sudi baca :)





Untuk Info Selanjutnya Sila Layari :



Comments

  1. SUKANYA KALAU WAJAH KITA CERAH CANTIK BERSERI KAN NADHIE TAPI PERLU DPTKN MESO WHITE YG TRNYATA BRKSAN LG SELAMAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup! Kena pergi dekat tempat yang sah dan pastikan serum tu berciri2 original mcm yg saye share tu. hihi

      Delete
    2. Ni ada offer 168 je.. tp dekat outlet rasmi dia . So boleh percaya tak ni? Risaunye

      Delete
  2. Macam best je, saya pun baru first time dengar pasal ni. Nadhie nampak lainlah dalam gambar ni. Berseri2, glow terlebih gituu. Hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. yeke. aah terus buat treatment meso white theraphy haritu. mmg ramai yg cakap benda yang sama, nampak glowing & berseri. Sesuai sangat buat ni kalau nak jadi raja sehari. hehe. tapi selepas treatment tak boleh kenakan sebarang alat makeup selama seminggu tau. hehe :)

      Delete
  3. makaih.. nampak btol ketara yang original dengan yang fake tu.. bahaya btol pasaran produk kesihatan dan kecantikan sekarang ni.. em.. harap2 pengguna makin bijak la ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup! Pengguna kena bijak memilih. Tak boleh nak murah je, sbb mesti ada udang disebalik batu kan. hihi

      Delete
  4. risaunya kalau dapat barang fake ni kan..
    muka akak ni dah makin tua banyak lak jeragatnya.
    degil betul dia nak ilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah mmg merisaukan. tak suka dgr side effect yg tak berapa sihat

      Delete
  5. Best jugak sekali sekala manjakan kulit dengan rawatan special kan....Tapi tulah takut pula tengok berlambak fake product kat luar...Disebabkan wang, semua tak peduli keselamatan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. taw takpa. tak suka dgr pasal fake product ni. terlalu byk sangat kes kan. nak untung punya pasal, tak mengira org lain dah

      Delete
  6. kena hati2 dengan produk fake tu. suka la diorg ni tiru produk

    ReplyDelete
  7. lain nampak muka nad nih hihi.. serum macam ni dia cucuk2 kee.. huuu nampak botol cam tuu
    teknologi kecantikan dah semakin advanced

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdalah tak cucuk . dia pakai device apa tah just utk kasi meresap ke kulit

      Delete
  8. Ni kena cucuk cucuk ke apa? Alahaaiiii nak cantik, tapi terpaksa sakit lah pulak, kite ni dah la takut jarum sikit. Hehehe... Janganlah cucuk sembarangan, dah kalau namanya fake mesti banyak side effects di kemudian hari. Scary.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi. yg ni tak cucuk lah awak! mmg takda sakit apa pun time treatment. rasa kulit mcm kena belai. ahaks. kita pun takowt jarum, tak suka cucuk2 ni. yup yg fake tu adess tataw nak kata apa dah

      Delete
  9. wah makin flawlesss lah nad

    www.neezalife.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda-tanda Seseorang Mungkin Meminati Anda Di dalam Diam

Cara Mudah Tukar Duit Syiling Di Lokasi Mesin Deposit Syiling Bank Seluruh Malaysia

Tutorial Lengkap Cara Renew Roadtax Kereta Anda