3 Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Produk Dan Senaman - Nadhie Wueen

Sunday, 15 April 2018

3 Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Produk Dan Senaman

Assalamualaikum & Hi Semua!

3 Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Produk Dan Tanpa Senaman
[Gambar Sekadar Hiasan]



Rasa letih? Stamina kurang? Berat badan makin bertambah? Susah bangun subuh? Makin gemuk? Tetapi tiada masa untuk bersenam, tiada masa untuk menjaga pemakanan yang betul? Saat-saat itulah tiba-tiba terdetik di hati. Ada tak cara mudah untuk menurunkan berat badan tanpa senaman? Ada ke? Betulkah wujud?

Kenapa ingat sis nak promote product? Owh tidak! Tidak sama sekali. Tiada product yang mampu menurunkan berat badan okay? Itu semua perlukah usaha, perlu senaman dan perlu penjagaan makanan yang betul. Tetapi, betulkah boleh tanpa senaman? Habistu buat apa lah kita tiba-tiba share dekat sini kan.

Ya, sudah tentu boleh. Iaitu dengan menggunakan trick-trick or teknik tertentu. Tetapi, harus diingatkan result adalah bergantung pada kesungguhan dan kerajinan seseorang serta amalan penjagaan makanan yang betul. So, seemua benda perlu rajin okayyy. So, teknik apa tu?




3 Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Produk Dan Tanpa Senaman

Meskipun begitu, tiap kali lapang tu pergilah bersenam. Jangan malas. Jaga kesihatan.
 At least pergi gym. Boleh sauna dekat gym.



1. Contrast Shower


Untuk menggunakan taktik contrast shower, yang ini anda-anda semua perlukan shower yang ada air panas, sejuk suam dan sebagainya. Sepanjang mandi, kena kerap ubah-ubah air shower tersebut, dari 104'F selama 3-4 minutes, 73-77'F selama 40 saat. Setiap kali nak habiskan mandian, gunakan air sejuk. Ada sebab-sebab tertentu mengapa mandian seperti ini bagus untuk kesihatan. Tak reti nak explain lebih. Cara mandian ini bukan sahaja bertujuan untuk membuang segala lelemak terkumpul, malah bertujuan untuk membuang segala penyakit seperti arythmia, obesity, poor blood circulation, primary hypertension dan selulit. 



2. Urutan/Massage


Two types of massaage to get rid of fat are cupping, water, honey, and pinching. They help fracture the fat, improve blood circulation, and normalize digestive system. Boleh dibuat di rumah mahupun di saloon. Salah satu massage yang terbaik yang boleh dibuat sendiri ialah dengan cara:-


1-Baring di permukaan yang rata
2. Gosok tangan sehingga panas
3. Gosok perut mengikut arah pusingan jam dan membuat bentuk bulatan, dari kecil hingga besar.
4. Buat selama 1-2 min, 30-40 circle.



3. Pernafasan


Sedut dan hembus nafas menggunakan perut dan bukannya melalui dada. Pinggang yang ramping, ripped abs dan otot perut yang kuat. Lakukan selama 2 minutes sahaja. Berdiri tegak dan tolak sebelah kaki ke depan dan sebelah lagi kebelakang. Bersandar pada kaki belakang n strain your buttock. Secara perlahan-lahan tarik nafas selama 3 saat angkat tangan sehingga ke atas kepala, hembus nafas selama 7 saat and straining all your muscles. Buat selama 2-10 minutes sehari

Apapun, actually tak ada benda yang mudah. Lebih-lebih lagi yang melibatkan berat badan. Kena pandai jaga makan, kurangkan kalori , banyakkan minum air putih dan bersenam serta amalkan gaya hidup yang sihat.

Bagi yang mengamalkan tricks di atas, cuba buat secara konsisten dan tengok perubahannya.
 Okay apapun be happy and think positive! Kekadang stress pun boleh jadi punca kegemukan tau.
So kurang-kurangkan stress, sentiasa positif dan happy! Okay bubye!



12 comments:

  1. Sangat menarik kaedah ni nanti zumal nak try

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu sis Nadhie. Senanan bagus juga untuk emosi. Kawal tekanan

    ReplyDelete
  3. ooo rupanya yang contrast shower tu boleh kuruskan badan eh... ada jugak akak dok buat macam tu haa tapi sebelum ni memang tak tahu.. patutlah x gemuk2 :D

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum & Selamat pagi. Ibu singgah blog walking. Semoga murah rezeki sis nadhie. Bulan puasa memang masa sesuai untuk rehatkan penghadaman dan kuruskan badan

    ReplyDelete
  5. Saya metabolisme tinggi T^T *ehh sorry ter'mengada pulak hehehe >_<
    .
    Btw,thank you for sharing!! ^^

    ReplyDelete
  6. Salam selasa, Saya singgah blogwalking. Senang nak pilih baju raya kalau saiz kita kecil

    ReplyDelete
  7. Mama tumpang lalu petang petang ni. Kalau dah jadi kebiasaan dan rutin memang tak susah

    ReplyDelete
  8. Salam rabu dari Maznee kepada sis nadhie. Sekarang ni pun dah manis

    ReplyDelete
  9. Kalau macam saya yang susah sangat nak bersenam boleh juga try tips ni nanti.

    ReplyDelete
  10. yeay !!!!!!!! dah pandai bagi tips laaa.. hee~ nad nak kurus cemana lagi nad ????????

    ReplyDelete
  11. Mama ucapkan selamat hari jumaat kepada sis Nadhie

    ReplyDelete