Resepi Tauhu Berlauk Mudah & Tersedap

Assalamualaikum & Hi Semua!






Sudah lama sis mengidam tauhu berlauk. Tapi, nak buat tak reti. Bertambah mengidam bila kawan kita jual , tapi dia duduk jauh pula. Nak kena merentas negeri bagai baru boleh jumpa. Lastly, takpalah cari sahajalah resepi sendiri kan. 

Dalam banyak-banyak resepi tengok yang ni yang nampak tersangat mudah. Maka boleh la buat kan. Okay, di bawah ini sis kongsikan resepinya. Mana tahu ada yang nak buat jugak.


Resepi Tauhu Berlauk Mudah & Tersedappp





Cara masak Step by step ✌🏻

Ni bahan2:
2 ketul isi ayam
3 keping tauhu petak tu.
4 ketul tauhu telur yang berbungkus tu.
3 biji telur
Bawang holland
Carrot
Daun sup


1. Blend tauhu petak tu (bonda xtau orang paggil tauhu apa😂), isi ayam, tauhu telur dan telur.. blend sampai sebati dan semua hancur halus lawo okeh...


2. Masukkan dalam bekas... Campurkan sekali ngan carrot, bawang Holland dan daun sup yang dicincang halus...



3. Masukkan garam, ajino, serbuk lada hitam dan 1ketul kiub ayam.. kalo ada lada sulah, boleh hentam buh.. lagi sedap kot.. rumah ni xder lada sulah...



4. Gaul sebati okeh.... Ini lah hasilnya..



Kredit: BondaKynn


6 Comentarios

  1. perghhhh
    sedapnya
    terus lapar tengok

    ReplyDelete
  2. sedap tu tauhu berlauk..masa pkp lastyear viral..tp tk pernh buat sdiri

    ReplyDelete
  3. Sedap ni . Tambah lagi dicicah dengan sambal hitam tu .

    ReplyDelete
  4. mcm nak try jugak buat ni.. tapi ni, lepas kukus kena goreng ke?

    ReplyDelete
  5. Ai suka makan ni tapi malas buat. Hehehe!

    ReplyDelete