Skip to main content

Le Meridien Hotel Putrajaya



Baru-baru ini saya telah memenuhi jemputan event ke Press Conference & Media Launch di Le Meridien Putrajaya. Press conference tentang apa? Hehe. Yang tu nanti saya akan kongsikan kemudian.  Seperti biasa aspek utama yang menjadi keutamaan adalah mencari parking!


Bagi yang menaiki public transport mungkin tiada masalah bagi mereka untuk mencari parking dan memikirkan tentangnya, namun lain pulak dengan saya. Saya lebih suka memandu sendiri kerana bebas bergerak ke mana-mana sahaja mengikut masa dan keselesaan kita.

Jadi berapa je la harga parking dekat Le Meridien?





Harga Parking di Le Meridien Hotel Putrajaya



Harga Parking di Le Meridien Hotel Putrajaya


Le Meridien Putrajaya Hotel terletak berdekatan IOI shopping mall dan merupakan hotel yang agak cantik bagi saya dari segi kekemasan dan interior design nya.  Tetapi apa yang membuatkan saya berasa agak tidak selesa adalah disebabkan toilet nya yang tidak menyediakan bidet. ==" Dari 5 bintang, terus jadi 1 bintang pada pandangan saya kerana tidak memenuhi keperluan setiap tetamu yang hadir =="

Okay takmo berleter panjang lagi, jom kita bercakap pasal parking. Dekat sini sebaik sahaja melalui roundabout untuk ke hotel, masuk-masuk je akan terus nampak tempat parking. Ala - ala parking shopping mall.

Sayangnya time datang haritu, tiba-tiba system ticket dia problem. Patut la orang depan sekali tu puas tekan-tekan tapi tak jalan-jalan. Gate still tak terbuka untuk masuk. Kami yang dekat belakang ni dah mula mengeluh. Kereta yang tiba-tiba datang terus membunyikan hon bertalu-talu. Pehal kan? Hotel 5 star kowt? Mungkin itu yang terdetik di hati mereka.

Harga Parking di Le Meridien Hotel Putrajaya

Harga Parking di Le Meridien Hotel Putrajaya



Mujur saya time tu pakai touch n go dan sempat busy body tanya "What happen? " Pada budak staff yang menjaga gate. Katanya system ticket down. tapi bagi yang pakai touch n go okay je. Hah, begitulah ceritanya. So harga parkingnya ialah :-


Harga Parking di Le Meridien Hotel Putrajaya

3 jam pertama : RM6
Subsequent hour : RM1


Okay pada sesiapa yang nak bercuti di sini,  ada event lain dekat sini, memarking kereta, bolehlah rujuk atas ni. Semoga bermanfaat!


Comments

  1. Agak meluat dgn org yg br beratur tp tak menyabar dan dok hon je. Cuba drg yg stuck dkt depan tu tahu pula marah ye kalau kena hon. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Cuba dorang yang stuck. Elok pulak kereta kedua sampai kereta belakang saya time tu masing-masing senyap. Sabar je tunggu walaupun lg lama dorang kat situ.

      Delete
  2. 3 jam pertama rm6. wow

    harga satu sarapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. bertabah je lah. mmg banyak modal keluar tiap kali pi event. naseb boleh claim.

      Delete
  3. Boleh tahan harga parking tu....

    ReplyDelete
  4. saya belum pernah pun masuk kat hotel tu. harga 6 RM for 3 hours ok kot. Tapi tandas tu memang tak ok. yg penting tandas.

    sistem teket down kalau itu first time boleh dimaafkan tapi kalau kerap, dah dikira hopless.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda-tanda Seseorang Mungkin Meminati Anda Di dalam Diam

Cara Mudah Tukar Duit Syiling Di Lokasi Mesin Deposit Syiling Bank Seluruh Malaysia

Tutorial Lengkap Cara Renew Roadtax Kereta Anda