Skip to main content

Acecoin Digital Currency Kolaborasi Bersama Ace Global Holding Limited dan WeToken




Baru-baru ini saya sempat menghadiri satu sesi sidang media di antara Ace Global Holding Limited dan WeToken sempena pelancaran matawang digital mereka iaitu Acecoin Digital Currency, yang turut berlangsung di Palace of The Golden Horses Hotel Seri Kembangan.

Majlis tersebut turut menyaksikan sesi mentandatangani perjanjian antara Ace Global Limited, di mana CEO nya , Nizal Mohammad menandatangani perjanjian bersama WeToken yang diwakili Max Wang dari Taiwan, Co-Founder WeToken & merupakan CMO Ace Global Holding Limited. Disusuli dengan sesi menandatangani perjanjian bersama Helena Chang, WeToken COO.

Turut hadir adalah Cik Puan Juliana Evans selaku duta Acecoin Digital Currency dan suaminya.


Antara orang-orang kuat Acecoin & WeToken


Apa itu Acecoin?


Acecoin ialah digital currency, merupakan lite version of Bitcoin and Litecoin di mana ia tercipta melalui C++ dan blockchain technology. Acecoin juga boleh digunakan untuk urusniaga di AceXchange, yang merupakan platform untuk pertukaran cyptocurrencies.

Di mana setiap urusniaga mahupun pembayaran menggunakan cryptocurrencies akan di enkripsi menggunakan kaedah cryptography untuk memastikan setiap urusniaga berjalan lancar dan selamat. Sesuai dengan mission dan vision Ace Limited Holding iaitu:-

 "..become the most trusted, reliable, secure, popular and sought after payment currency"

Sesi soal jawab mengenai Acecoin, turut hadir Adam Af2


Apps dan Web Wallet


Acecoin Wallet adalah cryptocurrency wallet di mana anda boleh menghantar dan menerima Acecoin (ACEX) dengan cara hanya scanning QR Code menggunakan smartphone anda. Acecoin(ACEX) merupakan peningkatan secara global blockchain yang semakin berkembang dengan tumpuan terhadap keselamatan siber untuk pembayaran digital.

Dan dalam masa yang sama anda boleh mengaksesnya dengan mudah walau di mana berada. Nak tahu lebih lanjut bagaimana cara untuk menggunakan Apps dan Web Wallet? Sila rujuk ke link ini 


Apps Boleh di donwload di sini!



Kelebihan Acecoin atau Digital Currency?


Matawang Digital Acecoin yang telah dilancarkan ini bukan sahaja bertujuan untuk memudahkan urusan membeli-belah menggunakan barcode (terutamanya ketika di luar negara). Kerana antara kebaikannya ialah matawang digital ini tidak berubah jumlahnya meskipun melalui pertukaran wang di Negara yang berbeza.

Untuk pengetahuan korang, di luar Negara sememangnya penggunaan Digital Currency ini sudah semakin meluas kerana ia memudahkan urusniaga, lebih selamat dan dipercayai. Tambahan pula Ace Global Holding Limited turut memfokuskan tentang kestabilan market dan keselamatan ketika menggunakan Acecoin tersebut.

Bersama Nizal Mohammad selaku CEO Acecoin (former TV3 host) .

Pada yang berminat dan ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang details mengenai Acecoin, bolehlah mendapatkan maklumat tersebut dengan merujuk links di bawah ini:-






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda-tanda Seseorang Mungkin Meminati Anda Di dalam Diam

Cara Mudah Tukar Duit Syiling Di Lokasi Mesin Deposit Syiling Bank Seluruh Malaysia

Tutorial Lengkap Cara Renew Roadtax Kereta Anda