Skip to main content

Tips Dan Ikhtiar Menjemput Jodoh




'Jodoh yang baik adalah apabila hati kita merasa tenang dengannya, dan segala urusan perkahwinan antara kita dan dia dipermudahkan Allah.'

Hidup ini terasa indah apabila jodoh yang didambakan akhirnya bertemu jua. Indah saat kita bertemu dengan insan yang tepat. Seperti tajuk di atas, sis ingin berkongsikan tips menjemput jodoh bagi yang masih single di luar sana dan ingin berikhtiar mencari jodoh. 


Bagi yang masih belum menemui jodoh, usah gusar dan risau. Percayalah dan yakinlah pada janji Allah bahawa janji Allah itu pasti. Setiap orang punyai jodoh masing-masing. Jika tidak di dunia, insyaAllah pasti ada di Akhirat.



Ada sebab mengapa sesetengah orang jodohnya di akhirat. Seperti firman Allah di dalam Surah Al Baqarah, ayat 216-



“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padalah ia amat buruk bagimu; allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui." (QS Al-Baqarah [2]:216 )


Oleh itu, sentiasalah yakin dan bersangka baik pada Allah, bahawa Allah hanya akan memberikan yang terbaik untuk kita. Berikut sis kongsikan tips-tips sebagai usaha dan ikhtiar bagi yang masih mencari jodoh. Tips ini adalah perkongsiaan dari saudara Aiman Amri di akaun twitter nya. Jom tengok apa tip-tipsnya. 


Tips dan Ikhtiar Mencari Jodoh















Okay, sekian sahaja tips yang mampu sis kongsikan. Apapun, kita hanya mampu berusaha, tetapi Allah yang menentukan. Just buat yang terbaik okay! Dan sepatah dua kata dari sis, cari lah seseorang yang hati kita merasa tenang dengannya, seseorang yang kita boleh jadi diri sendiri apabila dengannya dan seseorang yang tidak akan menyuruh kita menjadi orang lain. Pendek kata yang terima diri kita seadanya & bersungguh-sungguh mahukan kita. 

 Semoga perkongsian ini bermanfaat. 




Comments

  1. Semoga yang belum bertemu jodoh, dipertemukan dengan jodoh yang terbaik, yang saling melengkapi dan saling membimbing. Sabar, dan sentiasa bersedia memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

    ReplyDelete
  2. Masyallahh.. banyak tips ni. sib baik dah kawin lama dah. hehehehehe

    ReplyDelete
  3. Hihihi topik yang sentiasa buat cerah mata. :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda-tanda Seseorang Mungkin Meminati Anda Di dalam Diam

Cara Mudah Tukar Duit Syiling Di Lokasi Mesin Deposit Syiling Bank Seluruh Malaysia

Tutorial Lengkap Cara Renew Roadtax Kereta Anda