Tips Dan Ikhtiar Menjemput Jodoh - Nadhie Wueen

Tuesday, 6 November 2018

Tips Dan Ikhtiar Menjemput Jodoh

Assalamualaikum & Hi Semua!


'Jodoh yang baik adalah apabila hati kita merasa tenang dengannya, dan segala urusan perkahwinan antara kita dan dia dipermudahkan Allah.'

Apa khabar? Sihat? Lama sudah tidak menulis di blog. Seperti tajuk di atas, sis ingin berkongsikan tips menjemput jodoh bagi yang masih single di luar sana dan ingin berikhtiar mencari jodoh. Bagi yang masih belum menemui jodoh, usah gusar dan risau. Percayalah dan yakinlah pada janji Allah bahawa janji Allah itu pasti. Setiap orang punyai jodoh masing-masing. Jika tidak di dunia, insyaAllah pasti ada di Akhirat :')

Ada sebab mengapa sesetengah orang jodohnya di akhirat. Seperti firman Allah di dalam Surah Al Baqarah, ayat 216-



“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padalah ia amat buruk bagimu; allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui." (QS Al-Baqarah [2]:216 )


Oleh itu, sentiasalah yakin dan bersangka baik pada Allah, bahawa Allah hanya akan memberikan yang terbaik untuk kita. Berikut sis kongsikan tips-tips sebagai usaha dan ikhtiar bagi yang masih mencari jodoh. Tips ini adalah perkongsiaan dari saudara Aiman Amri di akaun twitter nya. Jom tengok apa tip-tipsnya. 


Tips dan Ikhtiar Mencari Jodoh















Okay, sekian sahaja tips yang mampu sis kongsikan. Apapun, kita hanya mampu berusaha, tetapi Allah yang menentukan. Just buat yang terbaik okay! Dan sepatah dua kata dari sis, cari lah seseorang yang hati kita merasa tenang dengannya, seseorang yang kita boleh jadi diri sendiri pabila dengannya dan seseorang yang tidak akan menyuruh kita menjadi orang lain. Pendek kata yang terima diri kita seadanya. 

 Semoga perkongsian ini bermanfaat. Sekian sahaja dari sis. Bubye!




2 comments:

  1. Semoga yang belum bertemu jodoh, dipertemukan dengan jodoh yang terbaik, yang saling melengkapi dan saling membimbing. Sabar, dan sentiasa bersedia memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

    ReplyDelete