Skip to main content

Run Together, Bond Stronger | IJM Land Half Marathon 2019 Kini Kembali!




Baru-baru ini bertarikh 29 March yang lalu, sis sempat menghadiri press conference bersama pihak IJM Land Berhad. Yang mana IJM Land akan menganjurkan program IJM Land Half Marathon 2019 yang akan diadakan pada 4 August 2019 bertempat di Dataran Centrio, Seremban 2 . 

Setelah berjaya mendapat sambutan hangat dari masyarakat tempatan selama 8 tahun berturut-turut, IJM Land kini membuat kemunculan semula dengan menyasarkan sebanyak 10,000 pelari, bukan sahaja di dalam Malaysia, tetapi jua dari seluruh dunia.





10,000 RUNNERS TARGETED TO RUN FOR A GOOD CAUSE AT IJM LAND HALF MARATHON 2019
The 8th edition of IJM Land’s Half Marathon calls for more runners to
 “Run Together, Bond Stronger”


Bertemakan Tagline : Run Together, Bond Stronger'

Mengulas mengenai maraton tahun ini, Pengurus Besar Kanan (Wilayah Tengah), Dato 'Hoo Kim See, berkata IJM Land Half Marathon 2019 adalah platform yang sempurna untuk mewujudkan kesedaran tentang gaya hidup yang sihat dan aktif untuk orang ramai, memotivasi mereka untuk menjaga diri lebih baik dan tidak ketinggalan.

"Setiap tahun kami berharap untuk menganjurkan IHM Land Half Marathon, seperti yang kita lihat pelari melangkah keluar dari zon selesa mereka, menundukkan diri mereka ke had, memecahkan halangan mereka sendiri dan mencabar satu sama lain dalam pengembaraan yang menarik ini," kata Dato 'Hoo.

Bertemakan tagline : Run Together, Bond Stronger' - berlari ke arah gaya hidup yang positif. Dengan tujuan untuk mencipta detik-detik sukan yang hebat, IJM Land telah menerima sokongan dan penglibatan yang tidak berkesudahan di kalangan rakyat Malaysia dan pelari antarabangsa dalam usaha mereka untuk meneruskan sempadan mereka sendiri dan berlari ke arah yang patut.




Saluran Kepada Badan Amal


Untuk tahun keempat berturut-turut, dana yang diperoleh daripada IJM Land Half Marathon 2019 akan disalurkan kepada dua badan amal, iaitu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan (Hospice) dan Persatuan Penyakit Lysosomal Malaysia (MLDA). IJM Land percaya semua orang layak mendapat yang terbaik tanpa pengecualian dan mengakui peranan penting di mana setiap pertubuhan ini dimainkan, oleh itu meningkatkan kehidupan dengan cara yang sedikit mungkin.



IJM Land Half Marathon 2019 Kategori :- 


  •  21KM (Separuh Marathon) - Lelaki & Wanita 18 tahun dan ke atas
  • 12KM - Lelaki & Wanita 18 tahun ke atas berumur & lelaki remaja 13 tahun ke atas
  • 5KM (Fun Run) - Lelaki & Wanita 18 Tahun Ke Atas

Selain itu, Host TV dan Penyiar Berita, Owen Yap turut menyertai marathon setengah tahun ini untuk berlari bersama peserta sambil bersorak dan memotivasi mereka ketika mereka mengambil setiap langkah ke arah garisan penamat.





Setiap Peserta Yang Menghabiskan Larian Menerima Pingat Fisher, Beg & Kasut


Tidak ketinggalan, larian yang diingini ini juga akan mengumumkan lelaki dan wanita terpantas perlumbaan 21KM, yang akan berlari untuk menerima Trophy Challenge IHM Land Half Marathon Grand. Dengan tujuan untuk meraikan detik-detik pelari yang paling berjaya, Cabaran Trophy yang unik akan diberikan kepada lelaki dan wanita yang muncul dalam kategori masing-masing selama tiga tahun, dengan 2019 menjadi tahun keempat.

Peserta yang layak (yang telah menyelesaikan perlumbaan) tanpa mengira kategori mereka juga membawa pulang pingat finisher bersama beg kasut. Hadiah menarik bertuah bertuah bernilai RM30,000 juga terpaksa diambil. Pelumba yang melengkapkan perlumbaan 21KM berhak mendapat Tee Finishing Sublimation Full Ultron.





Di antara Penaja Terlibat


IJM Land Half Marathon 2019 juga disokong oleh Sponsor Emas TDK, Penaja Emas Multicare, kenderaan rasmi BMW Millennium Welt Seremban, Minuman Rasmi 100 Plus dan Ice Mountain.

Selain itu ia turut di sponsor oleh pakaian Rasmi Ultron, Media Partners Sin Chew Daily & The Press China, Rakan Perubatan Colombia Hospital Asia Seremban, Acara & Teknikal Rakan Kongsi EC Pixels & Partners Mydin, McDonald's, Spoon Health, Nestle Milo, Nestle Fitnesse, Gatsby dan Eprotape.

Befrienders Seremban juga akan membuka gerai pada hari perlumbaan sebagai sebahagian daripada program kesedaran mereka dan memberi sokongan pada hari perlumbaan.


Untuk maklumat lanjut mengenai IJM Land Half Marathon 2019 dan bagaimana cara mendaftar, lawati www.ijmlandrun.com. Peserta yang berminat juga boleh mendaftar di Pejabat Seremban 2 di IJM Land di mana pasukan pendaftaran khas IJM Land akan membantu dengan sebarang pertanyaan.










Comments

  1. memang bagus program csr macam ni, nama besar boleh tarik penaja2 yg besar jg..sama2 menyumbang..

    ReplyDelete
  2. yg fun run tu orite jgk sbb cuma 5km, klu yg lain2 tuh... semput lah jwbnya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda-tanda Seseorang Mungkin Meminati Anda Di dalam Diam

Cara Mudah Tukar Duit Syiling Di Lokasi Mesin Deposit Syiling Bank Seluruh Malaysia

Tutorial Lengkap Cara Renew Roadtax Kereta Anda