Tips Simpan Telur Di Rumah Agar Tahan Lama Dan Tidak Rosak

 Assalamualaikum & Hi Semua!



Pasti bingung rasanya kan apabila telur yang disimpan tidak tahan lama atau pun cepat rosak. Belum tarikh luput lagi telur dah rosak. Paling haru kalau tak sempat guna sebiji pun, tiba-tiba satu carton dah rosak. Kan membazir namanya tu.

Untuk pengetahuan korang, nak simpan telur pun kena ada caranya tau. Tak boleh main belasah gitu je. Kalau tidak telur memang tidak akan tahan lama. Ikut nasib je lah.

Btw, hari ni sis nak kongsikan info dan tips cara menyimpan telur dengan betul di rumah agar mudah tahan lama dan tidak rosak. Jom tengok!




Tips Simpan Telur Di Rumah Agar Tahan Lama Dan Tidak Rosak 








Dah tengok? Senang je kan caranya. Tinggal nak tak nak ajelah ya. Apapun semoga info ini bermanfaat. TQ Sudi baca. Bye!


Kredit : Public Health Malaysia


2 Comentarios

  1. bagus tips ni
    thank u for sharing

    ReplyDelete
  2. ada perkara baharu yang dapat saya tahu...

    terutama nenyimpan telur pada tempat yang betul

    ReplyDelete